Koningsdag Borne

DeBornegids.nl kreeg de volgende bekendmaking binnen: Koningsdag Borne.

Meer informatie over deze bekendmaking:

Naar aanleiding van uw aanvraag van 25 februari 2016 verleent de burgemeester respectievelijk het college van burgemeester en wethouders u op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening voor de gemeente Borne (de burgemeester op grond van artikel 2:25 lid 1 vergunning voor evenement; het college op grond van 4:6 ontheffing geluidhinder) vergunning respectievelijk ontheffing voor het organiseren van de volgende activiteiten op woensdag 27 april 2016 in het kader van de viering van Koningsdag: - het overdag ten gehore laten brengen van versterkte en onversterkte live- en mechanische muziek op parkeerplaats ‘de Bolkshoek’ en het plein ‘het Dorsetplein’ . - het van 10:00 uur tot 1:00 uur ten gehore laten brengen van versterkte live-muziek op het Dorsetplein. - het door Scouting St. Stephanus organiseren van een loterij middels Rad van Avontuur; - het opstellen, op het Dorsetplein, van maximaal 6 gekoppelde pagodetenten alsmede een podium en een terras voor de verkoop en consumptie van zwak alcoholische dranken gedurende de viering tot 0:00 uur. - het laten geven van demonstraties door verenigingen op het Bolkshoek, Rheineplein en het Marktplein en De Haven. Het plaatsen van enkele kramen ten behoeve van kleine consumptiewaren zoals aangegeven op de bij de aanvraag aangeleverde plattegrond. Zowel de aanvraag als de plattegrond maken onderdeel uit van deze vergunning en zijn als bijlage toegevoegd. (Bijlage 1+2). - het van 06:00 uur tot ongeveer 16:00 uur houden van een oranjemarkt (rommelmarkt) door en voor kinderen in de volgende straten: de Grotestraat vanaf de Ziekenhuisstraat tot aan het Dorsetplein, de Koem, de Nijstad, de Bakkersteeg, de Bolkshoek, de Nieuwe Kerkstraat, de hoek om de Grotestraat in tot aan het Dorsetplein. Eindtijden: De muziek stopt om maximaal 0:00 uur De tap stopt om maximaal 0:00 uur Het totale evenement stopt om maximaal 0:00 uur. Het evenemententerrein is dan ontruimt Wegafsluitingen In verband met het bovenstaande worden de volgende wegen en weggedeelten in beide richtingen afgesloten voor alle verkeer op maandag 27 april 2016 de Bekenhorst ter hoogte van garage Tinselboer, de Grotestraat ter hoogte van de kruizing met de Ziekenhuisstraat , De Nieuwe Kerkstraat, de Bleek bij de hoek opgang Bolkshoek bij de groenteboer, de Oude almeloseweg voorbij de toegang tot de parkeerplaats bij de sportzaal en de Grotestraat ter hoogte van de Marskramer. Drank en Horeca De ontheffingen op grond van de Drank- en Horecawet worden afzonderlijk verleend. De vergunninghouder en de houders van deze ontheffingen zijn zelf verantwoordelijk voor de naleving van de hierin opgenomen voorschriften. De overige feestelijkheden op maandag 27 april 2016, zoals in uw aanvraag en in deze vergunning genoemd, behoren tot uw verantwoordelijkheid. Als aanspreekpunt / contactpersoon namens de Stichting Oranjecomité Borne zullen de volgende personen, volgens uw opgave , gedurende het evenement beschikbaar zijn: - de heer T.A.M. Evers via het mobiele telefoonnummer - de heer O. Kolkhuis Tanke via het mobiele telefoonnummer Aan deze vergunning verbinden wij de volgende voorschriften: 1.In het centrum van Borne vinden jaarlijks diverse evenementen plaats. Deze evenementen kunnen voor burgers verschillende vormen van overlast met zich meebrengen, onder meer geluidsoverlast. Om onder andere deze geluidsoverlast voor burgers in de hand te houden, heeft het college de Nota Vergunningenbeleid Evenementen vastgesteld. Gezien de aard van de activiteiten lijkt de geluidsoverlast bij dit evenement overdag en ’s avonds qua intensiteit en duur niet van dien aard te zijn, dat dit geen doorgang kan vinden. Ten aanzien van het overdag en ’s avonds ten gehore brengen van onversterkte en versterkte muziek stellen wij de volgende geluidsnormen: Wat betreft de periode overdag van 09.00 tot 19.00 uur geldt het volgende: het gemiddeld geluidsniveau (invallend geluid Li in dB(A) gemeten op 1,5 meter hoogte tijdens muziekgeluid) mag maximaal 90 dB(A) zijn; het piekgeluidsniveau (invallend geluid La,max in dB(A) gemeten op 1,5 meter hoogte tijdens muziekgeluid) mag maximaal 100 dB(A) zijn. Wat betreft de periode ’s avonds vanaf 19.00 tot maximaal 23:00 uur geldt het volgende: het gemiddeld geluidsniveau (invallend geluid Li in dB(A) gemeten op 1,5 meter hoogte tijdens muziekgeluid) mag maximaal 85 dB(A) zijn; het piekgeluidsniveau (invallend geluid La,max in dB(A) gemeten op 1,5 meter hoogte tijdens muziekgeluid) mag maximaal 95 dB(A) zijn. 1. wij adviseren u om te bevorderen dat op de tijdelijke terrassen bij voorkeur gebruik wordt gemaakt van kunststof glazen; 2. de start van de rommelmarkt is om 06.00 uur. Niet eerder dan vanaf 05.00 uur mag begonnen worden met het opbouwen van de plekken en het verslepen van de spullen. Wij verzoeken u aan deze voorwaarde zoveel mogelijk bekendheid te geven. Tussen u en de politie Borne zijn specifieke afspraken gemaakt om de commerciële uitbaters zoveel mogelijk te weren, dan wel een en ander zodanig te organiseren dat de commerciële uitbaters de kinderen met rommelmarktspulletjes niet verdringen; 3. de organisatie dient ervoor te zorgen dat duidelijk is aangegeven in welk gebied de rommelmarkt plaatsvindt en dient tevens toezicht te houden op het binnen deze ruimte innemen van de plekken. 4. de organisatie dient er op toe te zien dat het verkeer ongehinderd van de kruispunten Grotestraat/Ziekenhuisstraat en Grotestraat/Stationsstraat gebruik kan maken. Hiertoe dient in ieder geval de rommelmarkt te beginnen aan de noordzijde van de Ziekenhuisstraat en te stoppen voor Grotestraat 194. Voor de panden Nieuwe Kerkstraat 38, 36 en de Stephanuskerk mag geen rommelmarkt plaatsvinden en voetgangers dienen, door middel van het plaatsen van hekken of lint, langs de zijde van de Nieuwe Kerkstraat 38 en 36 te worden geleid. 5. de terreinen van de rommelmarkt en de tijdelijke terrassen zullen vanaf 15.00 uur volledig dienen te worden gezuiverd van afval en achtergelaten rommel onmiddellijk na afloop van de activiteiten aldaar; uw stichting dient hiervoor mensen beschikbaar te stellen. Hierover zijn afspraken gemaakt tussen u en de gemeente. Mocht blijken dat uw stichting de gemaakte afspraken niet nakomt, dan zal het schoonmaken van het terrein van de rommelmarkt gebeuren door medewerkers van Twentemilieu. De kosten zullen in dat geval op uw stichting worden verhaald; 6. u dient voor voldoende toiletgelegenheid te zorgen. De locatie voor de toiletten dient in overleg met Twentemilieu te worden bepaald; 7. u dient in overleg met het Dorset Mansion House te zorgen voor een afdoende afscherming van de tuinen, bijvoorbeeld door het plaatsen van bouwhekken; 8. bij elke gelegenheid waar gebakken en gebraden wordt, moet een deksel voor de afsluiting van pan(nen) aanwezig zijn, alsmede een doelmatig blusapparaat, bijvoorbeeld een koolzuursneeuwblusser met een vulling van tenminste 4 kg of een poederblusser met een vulling van tenminste 6 kg; 9. u dient in overleg met de politie en Twentemilieu te zorgen voor het afzetten van de wegen en het aangeven van omleidingen. U dient hiertoe tijdig van tevoren contact met betrokkenen op te nemen. 10. versieringen dienen op een hoogte van minimaal 2,5 meter te worden aangebracht. Versieringen mogen niet onder overkappingen worden aangebracht. Brandbare versieringen dienen te zijn geïmpregneerd; 11. de onbelemmerde doorgang voor voertuigen van brandweer, ambulance en politie dient te allen tijde (ook tijdens de rommelmarkt) te worden gewaarborgd. De bereikbaarheid van gebouwen mag niet in het geding komen. Brandkranen en andere waterwinplaatsen moeten worden vrijgehouden en bereikbaar zijn voor brandweervoertuigen. Wegen moeten toegankelijk blijven voor brandweervoertuigen. (Hoofd) –uitrukroutes moeten minimaal een vrije doorgang hebben van 4 meter breed en 4 meter hoog; 12. Afzettingen en obstakels die de route blokkeren moeten zijn verwijderd, als hulpverleningsdiensten doorgang vereisen; 13. de afstand van een tijdelijke inrichting tot iedere andere inrichting en/of tijdelijk bouwsel moet ten minste 3 meter bedragen; 14. Het evenement is ondergeschikt aan voertuigen die rijden met optische en geluidssignalen ter uitvoering van een dringende taak; 15. De brandweer heeft voor dit evenement een advies met aandachtspunten uitgebracht. Het advies met de aandachtspunten maken een integraal onderdeel uit van deze vergunning en u dient zich aan de voorwaarden uit dit advies te houden. Het advies met de aandachtpunten zijn als bijlage bij de vergunning gevoegd 16. u dient de gebruikers van de parkeergarage onder het appartementengebouw Nieuwe Markt er ruim van te voren op te wijzen dat zij op Koninginnedag niet met hun auto uit/in de parkeergarage kunnen rijden in verband met het afsluiten van de Grotestraat; 17. u dient omwonenden en aangrenzende bedrijven/ instellingen tijdig tevoren omtrent het evenement in te lichten; 18. de vergunninghouder is verplicht medeorganisatoren op de hoogte te stellen van de aan de vergunning verbonden voorschriften; 19. de houder van deze vergunning is verplicht de schade te vergoeden die hij door het gebruik hiervan aan de gemeente dan wel aan derden toebrengt; 20. de houder van deze vergunning vrijwaart de gemeente Borne voor alle aanspraken van of moeilijkheden met derden, welke het gevolg zijn van het gebruikmaken van de vergunning; 21. alle in het belang van de openbare orde en veiligheid door de ambtenaren van politie, van de afdeling Grondgebied en de door of namens de commandant van de brandweer te geven aanwijzingen of bevelen dienen stipt en onverwijld te worden opgevolgd. Inzet verkeersregelaars 1.De verkeersregelaars moeten bij de uitoefening van hun taak zijn uitgerust met een retro-reflecterende jas of hes, welke voldoet aan de voorwaarden uit de regeling verkeersregelaars 2009. Deze hesjes zijn te lenen bij de gemeente Borne. U kunt daarvoor contact opnemen met de heer Wouter Ott (tel. 074-2658767). De opleiding vindt alleen plaats middels e-learning op de site www.verkeersregelaarsexamen.nl. Aangezien het gaat om verkeersregelaars met een beperkte bevoegdheid mogen deze vrijwilligers hun taken slechts uitoefenen onder direct toezicht van de politie. Hoewel er geen verplichting meer bestaat tot het verzekeren van de verkeersregelaars, raad ik u dat aan met het oog op uw aansprakelijkheid. Gecertificeerde beveiliging 1.Vanaf 20:00 uur tot aan het eind van de festiviteiten is het verplicht dat 2 gecertificeerde beveiligers toezicht houden op de extra horeca-activiteiten. Dat mag een samenwerking tussen de verschillende horecagelegenheden (met extra horeca-activiteiten). Wij merken op dat wij de vergunning al dan niet tijdelijk kunnen intrekken of u een dwangsom kunnen opleggen indien de bovenvermelde voorschriften worden overtreden of bij ernstige misdraging. Het niet nakomen van de voorschriften heeft consequenties voor volgende jaren. De verschuldigde leges voor de behandeling van deze aanvraag bedragen op grond van de legesverordening, € 77,70. De factuur wordt afzonderlijk toegezonden. Deze vergunning wordt gepubliceerd op www.overheid.nl met een verwijzing hiernaar in de Bornse Courant. Bezwaar Tegen dit besluit kunnen u en eventuele andere belanghebbenden binnen zes weken na bekendmaking bezwaar maken. Hiertoe dient een gemotiveerd bezwaarschrift te worden ingediend bij en gericht aan de burgemeester respectievelijk het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Borne, Postbus 200, 7620 AE te Borne. Voorlopige voorziening Indien spoed dit vereist, kunt u bij de voorzieningenrechter van de Rechtbank Overijssel vragen om een voorlopige voorziening. U kunt uw verzoek sturen naar de voorzieningenrechter van de Rechtbank Overijssel, Afdeling Bestuursrecht, Postbus 10067, 8000 GB  Zwolle. Let er op dat u een kopie van het bezwaarschrift meestuurt. Voor dit verzoek moet u griffierecht betalen. U krijgt hierover een brief van de rechtbank. U kunt ook digitaal om een voorlopige voorziening vragen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden. Hoogachtend, namens de burgemeester en namens het college van burgemeester en wethouders, de Teamcoördinator Ondersteuning, J.H.E. Nijhuis

 

Onderwerp: Openbare orde en veiligheid | Organisatie en beleid, officielepublicaties uit categorie officielepublicaties/gmb/2016.

Dit artikel verscheen op deBornegids.nl op 06-06-2024.

Laat dit artikel viral gaan in Borne, deel het met je vrienden!

Auteur

Foto van Redactie deBornegids.nl
Redactie deBornegids.nl

Weet wat er speelt in jouw buurt. Wij krijgen van de gemeente altijd als eerste de laatste vergunning aanvragen & andere bekendmakingen. Wij delen deze met onze lezers.

  1. Bekendmakingen borne
  2. gmb-2016-45928

Gerelateerde berichten